EMOTIONELL ALLERGI

Worn out places, worn out faces

Publicerad 2016-04-08 15:30:07 i Allmänt, Psykisk Ohälsa, Större ämnen,

Sjukvård 
Del 2

Vårdcentralen

Efter att jag åkte till akutpsyk första gången fick jag en remiss till en psykolog på en vårdcentral. 

Det dröjde ett ta innan jag fick tid hos psykologen. Men när jag väl fick tiden var det en lättnad. 
Jag fick reda på att jag skulle få ha 10 möten med henne. Det oroade mig till en början. Men under tiden jag gick hos henne så insåg hon att jag hade svårt att öppna upp, något min nuvarande samtalskontakt har förklarat också (tydligen är det irriterande? Haha), och att jag skulle behöva fler möten än 10 stycken eftersom jag är så introvert. 

När jag gick hos henne tror jag det slutade med att jag hade runt 25-30 möten. Mot slutet skickade vi en remiss till öppenvården som jag är inskriven på nu och då fick jag gå kvar hos henne tills jag blev inskriven. 
Jag flyttade i samband med att vi skickade remissen och vi avslutade inte kontakten förrän jag var inskriven helt och hade fått ett möte. Även om det var mer sällan emot slutet när vi avslutade och jag började på öppenvården. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela