EMOTIONELL ALLERGI

The dreams in which I'm dying, are the best I've ever had

Publicerad 2016-04-09 15:00:51 i Allmänt, Psykisk Ohälsa, Större ämnen,

Sjukvården
Del 3
Öppenvården 

Efter att jag fått min remiss och flyttade till staden jag bor i nu kom jag till den psykiatriska öppenvården. 

Och först fick jag vänta väldigt länge. Min kontaktperson var en överläkare var väldigt upptagen. Vilket iochförsig var förståeligt med tanke på hans jobb, men det var jobbigt för mig som behövde prata med någon. 
Jag hade svårt att få tag på honom och hade nästan inga möten med honom. 

Efter ett tag blev jag remitterad till ätstörningsmottagningen (se nästa inlägg). 

Efter ett tag fick jag komma tillbaka till öppenvårdsmottagning där jag är idag. Men denna gången fick jag en samtalskontakt. Och jag blev även inskriven i en DBT-grupp. 

Jag är tacksam för både och. Öppenvårdsmottagningen jag är på är fantastisk och personalen som jobbar där är grym. Jag har varit i kontakt med flera av dom av olika anledningar och alla är så grymma på sina jobb. Det är lätt att prata med dom och dom är så kunniga. 

Jag är evigt tacksam för dom allihopa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela