EMOTIONELL ALLERGI

Det där med mat.

Publicerad 2016-03-06 20:15:38 i Allmänt,

Att äta. 
Att laga mat är faktiskt ingen stor grej för mig, kan lätt laga mat till ett helt kompani. Att göra mat till sambon och gäster är enkelt. 
Men sen ska man ju äta det också. Det är det som är så förbannat svårt. I alla fall att äta en normalportion. Jag äter oftast mycket mindre. Kanske en tredjedel. För jag orkar inte mer. 

Idag gjorde jag korvstroganof och ris. Och jag la upp ungefär en normalportion på tallriken. (Mycket mer än vad jag skulle äta i vanliga fall.) Och det gick bra till en början. Sen nådde jag där jag brukar sluta äta, men jag hade bestämt mig för att försöka äta upp hela portionen. 
Och det kändes nästan som jag tryckte i mig maten tillslut. Men jag fick ge upp. Låg nog en fjärdedel av maten kvar. Menmen. Jag är nöjd ändå. Proppmätt, men nöjd med mig själv. 
Jag åt ju till och med frukost imorse! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela