EMOTIONELL ALLERGI

On my own for far to long

Publicerad 2016-03-29 14:30:36 i Allmänt, Psykisk Ohälsa, Större ämnen,

Att vara stark.  

Att vara stark när man lider av psykisk ohälsa är inte alltid lätt. Men det är ofta dom små sakerna som gör det. 
Bevisar att vi är starka. 
Att idag orkade jag gå upp ur sängen. Orkade jag gå till affären. Orkade jag ens vaknade. 

Beroende på hur vi mår. Vem vi är. 

Att vara mentalt starkt är en väldigt påfrestning. Och vi glömmer ofta att validera varandra och oss själva för att vi är starka. Mentalt. 
Vi sliter som djur med oss själva, ibland bara för att orka med dagen. Ibland bara för att orka med en dag till, ibland för att orka med en timma till.
Och jag vill hyra in en hel publik som kan sitta och applådera alla för detta. Att vi orkade med. En timma till. En dag till. 
Jag vill säga "HURRA. Vi klarade det. Fyfan vad starka vi är!"

För vem du är som läser detta. Du har ett lejonhjärta och kom ihåg det. Du är stark som har kommit så här långt och kan komma lite längre. 
Kom igen. En dag till. En timma åt gången. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela