EMOTIONELL ALLERGI

Sockersuget

Publicerad 2016-03-09 00:33:10 i Allmänt,

Jag vart så där löjligt sugen på socker. Så jag bestämde mig för att baka en liten kladdkaka för det hjälper mig alltid med humöret. 
Det var nog den sämsta idén jag kunde komma på då vi inte hade några ägg hemma. Hitta ett recept som inte hade några ägg i sig. Men först blev smeten för lös, och efter 10 minuter extra i ugnen, 6 minuter till i micron (som fortfarande var löjligt lös) och kanske 10 minuter till i frysen sitter jag här med en stenhård kladdkaka. Som i försig är god men det är knappt värt att hacka loss den ur formen. 

Men jag är då sockersugen. Jag behöver sockret. Jag vet ju att socker egentligen inte är sådär superbra för t.ex ångest eller mina sömnproblem. Men. Shit vad bra det är för humöret! 

Har haft migränaktig huvudvärk hela kvällen och ont i kroppen hela dagen. Nu är huvudvärken bortblåst och förhoppningsvis kan jag sova utan sömntabletter ikväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela