EMOTIONELL ALLERGI

Sit and listen, sit and listen

Publicerad 2016-04-20 15:00:00 i Allmänt, Mina svårigheter,

Del 3
Kommunikation

 

En utav mina största brister och svårigheter är det här med kommunikation. Jag är en väldig introvert person så att försöka kommunicera mina känslor är något jag har ganska svårt för. Speciellt när det kommer till att försöka stå upp för dom och visa att detta är faktiskt så jag känner.

Att försöka förklara för vad jag känner är jag helt hopplös på. Jag är en sådan person som hoppas och nästan förväntar mig att alla runt omkring mig ska förstå vad jag känner och menar utan att jag ska behöva säga något eller behöva förklara det.

Jag har hört både från min sambo att jag är dålig på att kommunicera och säga vad jag faktisk menar eller att jag tror att jag sagt något men nog bara tänkt det och min samtalskontakt B har sagt att jag är dålig på att öppna upp och kommunicera hur jag känner mig vilket gör det svårt för hen att göra sitt jobb.

Att vara en person som är dålig på att kommunicera gör att det är svårt i relationer ibland. Men det är svårt att uttrycka mina känslor till min sambo och det är svårt att förklara dom för B. Det beror helt enkelt på att jag har svårt att acceptera känslorna som dom är.

Jag försöker bli bättre på att kommunicera med mig själv, min sambo och min samtalskontakt men det känns hela tiden som en kamp i uppförsbacke. 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela