EMOTIONELL ALLERGI

All around me are familiar faces

Publicerad 2016-04-06 15:30:03 i Allmänt, Psykisk Ohälsa, Större ämnen,

Sjukvård
Del 1

Jag har haft en del olika kontakter med sjukvården så därför tänkte jag dela upp det lite. 

Akutpsyk

Jag har varit på akutpsykmottagningar 3 eller 4 gånger. 2 gånger var målet att bli inlagd, de andra var för att jag såpass dålig och behövde hjälp med en gång. 

Akutpsyk är inte direkt den mest välkomnande miljön (enligt min åsikt). Det är ofta många som mår dåligt och det känns i luften. En gång kom det även polistransport. 

Jag har mött både bra och dåliga läkare på akutpsyk men aldrig fått någon riktig hjälp. Men jag tror det handlar om miljön på akutpsykmottagningar. 
Det är för stressigt. Hade det varit lugnare hade jag antagligen kunnat ha emot hjälpen bättre. 

Eftersom jag inte är stresstålig för fem öre när jag mår så dålig när jag behövt åka i akut så blir det oftast bara värre i en sån miljö. 
I vissa fall spelar det ingen roll hur bra läkaren är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela