EMOTIONELL ALLERGI

When people run in circles

Publicerad 2016-04-19 15:00:00 i Allmänt, Mina svårigheter,

Del 2
Ilska

 

En annan av mina svårigheter är min ilska. Det är egentligen ett lite konstigt problem kanske men jag bär på väldigt mycket ilska inom mig större delen av tiden varje dag. Vilket kan vara ett störningsmoment då det egentligen förstör min koncentration. (Som nu. Jag är arg på mig själv för att jag har skrivit fel så många gånger men samtidigt fortsätter jag skriva fel för att jag är arg och slår på tangenterna....)

Jag är arg på väldigt mycket . Personer i min omgivning, personer på stan, saker eller personer på tv, på internet, eller bara dessa löjliga småsaker som jag just beskrev ovanför. Jag kan vara arg på väldigt mycket och det byggs på i all evighet inombords.

Och ibland finns det ju dom som är dumma nog att välja att ”push my buttons” bara lite för att liksom se vad som händer. Vilket kanske inte alltid leder till att jag exploderar, men jag blir ett drygt as.

Men ibland kan jag explodera utan anledning. Bara stå och skrika och gapa och känna för att ha sönder någonting. Oavsett om det är en talrik eller migsjälv.

Jag känner att jag kanske är arg, 50 % av min vakna tid. Även om det inte alltid är ilska på den nivån att jag får utbrott på folk så känner jag att den inte kan vara hälsosamt att vara arg så mycket.

Jag ser det som ett problem att jag blir arg på ingenting men samtidigt så har jag alltid varit sådan. Så jag tror det är ett personlighetsdrag, istället för något som jag kan göra något åt.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela