EMOTIONELL ALLERGI

Try to kill it all away.

Publicerad 2016-03-31 15:30:53 i Allmänt, Psykisk Ohälsa, Självkadebeteende, Större ämnen,

Överdoser.

Att ta en överdos är en allvarlig sak. Dom flesta när dom hör ordet överdos tänker på magpumpningar, akuten, liv eller död.

Jag själv tänker inte riktigt så. Självklart finns det dom situationerna. Jag hade en vän som tog livet av sig med en överdos. Jag har även andra vänner som har nästan dött pga allvarliga överdoser. Men, själv när jag hör överdos så tänker jag på att du överdoserat din medicin. Detta kan vara en stor eller liten överdos.

Jag har själv överdoserat fler gånger än vad jag kan komma ihåg. Så där löjligt många gånger. Jag ”minns” min första överdos. Men resten är ett stort blur. Men oftast är det mindre överdoser där jag tagit för mycket lugnande när jag ska sova, eller liknade. Men har även överdoserat i andra situationer som inte, eh, slutat lika lyckat. Har minnesluckor på typ veckor.

Jag har skrämt skiten ur mig själv vissa gånger. Det finns vissa grejer jag aldrig skulle ta igen, för att jag vet hur sjuk i huvudet jag kan bli om jag råkar ta lite för mycket.

Överdoser är allvarliga och skadliga, i alla dess former. Även om det bara är en tablett så kan det leda till allvarliga konsekvenser. Därför tycker jag att det är viktigt att man följer läkarens rekommendationer och följer vad som står på medicinburken/paketet. Att inte följa dosen kan leda till allvarliga skador även om det bara är tablett. Att inte ta en överdos kan leda till allvarliga fysiska skador, men också mentala. 

Därför ser jag allvarligt på överdoseringar. Jag har själv varit där. Och klarat mig varje gång som tur är. Men jag tycker det är så viktigt att man håller sig till sin rekommenderade dos, för sin egen skull. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela