EMOTIONELL ALLERGI

When it feels like the world is about to end.

Publicerad 2016-03-26 13:30:00 i Allmänt,

Depression/livslust

 

Det kan vara svårt att sätta ord på det ibland. Men att gå in i en depression så hårt att man förlorar livslusten helt, det är svårt. Bara lusten att att orka vara vid liv. Att inte känna att det är värt att gå upp på morgonen, det är inte värt att göra middag, inte värt att ta en cigg eller ens svara i telefon etc. Dom minsta sakerna förlorar sin mening. Dom minsta sakerna blir bara jobbigare, och ingenting känns roligt, ingenting känns glädjefyllt eller önskvärt.

 

Jag är inne i en period där jag känner att min depression är så extrem. Jag tar 10 gånger så lång tid på mig att gå upp ur sängen, om jag kan undviker jag nästan helt att röka och jag försöker låta bli att laga mat för jag ser ingen poäng i det.

 

Är jag tröttare på grund av allt detta? Absolut. Jag är trött hela tiden. Jättetrött. Men jag orkar ingenting. Jag vill ingenting. Jag hade kunnat tänka mig att sova i 14 dagar eller så.

 

Och jag misstänker, att det är så att jag kan behöva en justering i mina mediciner så att jag blir lite bättre. Var längesedan dom höjde den. 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela